Sunday, September 17, 2017

SENARAI TERKINI

* Klik tajuk novel utk melihat gambar novel dan membaca sinopsis

AVAILABLE
  1. AKU HARUS MEMILIH - Hani Fazuha ~ RM35.00
  2. BICARA TENTANG CINTA - Farah Hussain, Hani Fazuha dll ~ RM40.00
  3. DIA...YANG TERPILIH - Farah Hussain, Hani Fazuha dll ~ RM60.00
  4. DUA-DUA DEGIL! - Dekna Lee ~ RM29.00 (termasuk pos SM)
  5. GELORA - Ma Lee Chuswan ~ RM150.00
  6. HIKAYAT SERIBU SATU MALAM (Jilid 1-5) - A.K Zain ~ RM600.00
  7. KEBANGKITAN - Ismi Fa Ismail ~ RM30.00
  8. REJIM MAHKOTA - Nurul Aini Bakar ~ RM30.00
  9. SALAH SIAPA? - Dekna Lee ~ RM29.00 (termasuk pos SM)
  10. SWEET DREAMS - Acik Lana ~ RM28.00
  11. YANG AKU CINTA - Farah Hussain & Anna Lee ~ RM60.00
  12. Kombo FIXI & DUBOOK: RAGE RAGE RAGE & GARIS ~ RM100.00
  13. Kombo BICARA TENTANG CINTA & SELIMUT MALAM ~ RM100.00
Sebarang pertanyaan atau pesanan emailkan ke wahida_sarra@yahoo.com

Selamat membeli & membaca. Terima kasih. :)

KOMBO: BICARA TENTANG CINTA & SELIMUT MALAM


Bicara Tentang Cinta
Selimut Malam

Limited Edition
Kondisi masih baik, berbalut plastik

Harga: RM100.00

Wednesday, September 6, 2017

DIA...YANG TERPILIH


Dia... Yang Terpilih (Limited Edition)
(kondisi sangat baik berbalut plastik, beserta tandatangan penulis)

Sebuah kompilasi yang terpilih daripada yang terbaik. Coretan 10 penulis disatukan salam satu naskah. 
1. Suami Last Minute (Ezza Mysara)
2. Indahnya Takdir Kita (Syeena Hamdan)
3. Ramadhan...Ya Habib (Pena Kayu)
4. Hikayat Cinta Teja dan Tuah (April Snow)
5. Mungkin Bila (QJ)
6. Sempurnakan Cinta (Ridhya Iman)
7. Hati Yang Luruh (Dahlia Amanda)
8. Marina (Wawa Taufik)
9. Untuk Pencinta Cinta (Farah Husain)
10. Sesat Dalam Cinta (Hani Fazuha)

Harga: RM60.00

YANG AKU CINTA


Yang Aku Cinta (Limited Edition)
Farah Hussain
Anna Lee
(kondisi sangat baik, berbalut plastik, beserta tandatangan penulis)


Sinopsis
DEAR CINTA 2.0 - Farah Husain
Hidup Tasneem dan Ariff sudah berakhir dengan frasa ‘dan mereka hidup bahagia selamanya.’ Namun, perjalanan menuju ke destinasi hingga wujudnya Ahmad Faris tak semudah kisah fairy-tales. Banyak ujian melanda. Berkali-kali hati teruji.
Hampir sahaja kedua-duanya tersungkur. Tapi, bak kata Ariff Hakimi, kun fa ya kun. If it’s meant to be, then it’s meant to be.
BUKAN AWAK TAPI DIA - Anna Lee
Mana mungkin Dian cintakan si pemilik suara serak-serak basah itu jika hatinya sudah jatuh pada Hadif, teman sekampungnya.
Mana mungkin Nadeem cintakan si tukang jahit yang mulut tak ada insuran itu jika dari awal lagi hatinya sudah ditakluk oleh Balqis, model terkenal.
Namun melalui satu program reality tv keduanya ditemukan. Misi kedua-duanya sama, ingin memasuki program itu semata-mata ingin mendapat perhatian dari pilihan hati masing-masing yang endah tak endah saja kepada mereka. Tetapi, lain yang dirancang, lain pula yang terjadi.
Mampukah Nadeem dan Dian miliki apa yang mereka inginkan? Mampukah hubungan keruh Dian dan Nadeem dijernihkan?

Harga: RM60.00

KEBANGKITAN


Kebangkitan
Ismi Fa Ismail


(Genre Fantasi)

Sinopsis

Pada zaman purbakala, kepak warna-warni mereka pernah mewarnai angkasa bagaikan bianglala. Sehinggalah Raja Pembunuh Langit mengerahkan tenteranya untuk memburu dan menghapuskan semua penghuni langit di barat dan di timur. Hasilnya untuk sekian lama, alam ini suram tanpa kesaktian mereka. Tapi... Kepulangan seorang gadis berhati suci ke tanah legenda, telah membangkitkan mereka semula!

Pepohon kelapa menyaksikan gadis itu berlari bagai angin menuju ke persisiran pantai di mana mereka sedang menunggu. Meninggalkan terapan telapak kaki di dalam pasir yang seputih kulitnya. Rambut hitamnya beralun bagai malam dan matanya bercahaya bak bintang. Manakala senyumannya segalak mentari yang terik di angkasa. Pawana di belakang menolak tubuhnya maju, dan awan di atas pula mengiringi langkah gadis itu bagaikan payung yang setia.
Akhirnya. Setelah beribu tahun dia menunggu. KEBANGKITAN mereka sudah tiba. Warna-warna merah, biru dan ungu yang bakal menghiasi langit pasca-milenia. Untuk menyelamatkan dirinya... dan menyelamatkan DUNIA!


Harga: RM30.00

BICARA TENTANG CINTA

Bicara Tentang Cinta (LIMITED EDITION)




13 cerita digarap indah oleh 13 penulis. Bercerita tentang cinta dari sudut hati mereka.

Lelaki Melayu-Jawa-Portugis Itu - Pena Kayu
Jerebu Kasih - Syeena Hamdan
Ini Cinta Insta - Ayeesha Haana
Diguna-guna Cinta - Hana Efriena
Alasan Yang Indah - Luna Bulan
Bukan Pengantin Dia - Dahlia Amanda
Hapuskan Nama Dia - Hani Fazuha
Kerana Jealousy - Zananis Ali
Cinta KIV Dulu - Cik D
You & I - Farisya Natasha
FALAK - Wawa Taufik
Bittersweet - Emy Roberto
#AiLoveStory - Farah Husain

Harga: RM40.00

Thursday, August 24, 2017

SWEET DREAMS



Sweet Dreams
Acik Lana

Sinopsis

Putri - Gelaran seperti Ratu Kelam Kabut, Minah Clumsy sudah cukup sinonim dengan dirinya sejak kecil lagi. Habis semua tiang dan dinding dia langgar, malah sudah banyak kali dia jatuh tertonggeng ke dalam longkang. Bernasib malang atau dia memang punya masalah koordinasi fizikal tak balance?
.
Namun beberapa siri kejadian malang tiba-tiba berubah dengan kemunculan seorang jejaka misteri yang sering menyelamatkannya. Tak sempat mencium tanah, tubuh dia sudah disambut. Tak sempat tergolek, tangannya sudah dipaut. Pelik, lelaki itu mutant atau superhero? Datangnya sering tanpa isyarat.
.
“Just tell me, kenapa you selalu muncul bila I susah? Macam mana you tahu semua benda tu akan berlaku?” ~ Putri.
.
Qash Adam - Kesengsaraan hidup di zaman silam membuatkan dia kemurungan dan hidup dalam pengasingan. ‘Anugerah’ yang dikurniakan membuat seluruh tubuh rasa terbeban. Dihina, difitnah, dicaci kerana punya ‘kuasa magis’ membuatkan dia menolak sebarang bentuk hubungan dengan manusia. Dia tertekan, ini kelebihan atau satu sumpahan? Mimpi yang datang bukan biasa-biasa. Datangnya dengan segunung tanggungjawab yang terlalu besar.
.
Namun kemunculan seraut wajah dalam mimpinya meletakkan Qash dalam keadaan keliru. Siapa gadis itu? Apa hubungkait antara mereka berdua? Dan dari satu pertolongan ke satu pertolongan mula menjelaskan maksud yang tersirat disebalik mimpi. Pentingkah kehadiran perempuan bernama Putri dalam hidupnya nanti?
.
“This might sound weird, Putri. But I’m different. Diri I tak macam orang lain.” ~ Qash Adam
.
Banyak peristiwa lucu, pertelingkahan dan salah faham berlaku apabila si malang bertemu dengan si adiwira. Rahsia demi rahsia terbongkar. Namun sebanyak mana pun perbezaan antara Putri dan Qash, ada perasaan halus mengikat hati mereka berdua. Berkahwin kemudian bercinta.
.
Tapi di pengakhirannya… bagaimana? 


Harga: RM 28.00

Tuesday, August 22, 2017

REJIM MAHKOTA

Rejim Mahkota
Nurul Aini Bakar

Sinopsis
Yui Ito, merupakan seorang gadis kawaii yang berhati besi. Dalam mencari erti hakikat kehidupan, dia menjejaki seseorang yang telah lama hilang dari dalam hidupnya. Jauh berkelana dari negara matahari terbit dan memulakan alam persekolahannya di SMT Mahkota. Di situlah bermulanya rintangan dan cabaran yang menjadikan gadis ini lebih cekal dan tabah.

Harga: RM30.00

Friday, June 30, 2017

GELORA

GELORA
MA LEE CHUSWAN
(RARE COLLECTION)
Gelora (cetakan pertama 1996 - penerbitan Karangkraf)

KONDISI Gelora
Bahagian sisi buku dimakan bubuk buku, namun tidak sehingga menjejaskan tulisan pada bahagian dalam buku, masih boleh untuk dibaca tanpa menjejaskan pembacaan.


HARGA: RM150.00

Monday, May 29, 2017

AKU HARUS MEMILIH


LIMITED EDITION 
Aku Harus Memilih
Hani Fazuha

Sinopsis

Tiga bulan bertahan, akhirnya ijab dan kabul terlerai. Amelia akur, rupanya rapat itu bukan jaminan untuk serasi. 


“Kita masih boleh mencuba, Mel.” – Haqif 

“Mencuba sesuatu yang sia-sia itu kerja bodoh, Haqif.” Amelia. 

“I nak you, Mel. Tapi you paksa I terima orang lain.” Zafri. 

Cinta itu bukan sesuatu yang boleh dikutip dan diletak ke hati. Bahagia juga bukan sesuatu yang boleh diambil bila ada yang sudi memberi. Sebab itu dulu dia tidak memilih Zafri. 

“I nak kita kahwin semula.” - Haqif 

“Sejarah selalunya orang tak ulang, lebih-lebih lagi yang menyakitkan.” – Amelia 

“Jangan cari bahagia di tempat sama yang pernah membuatkan you terluka, Mel.” – Zafri. 

Haqif itu bekas suaminya dan Zafri itu bekas suami kawannya. Jika ditanya, dia tak mahu keduanya. Tapi aturan takdir memaksa dia untuk memilih salah seorang daripada mereka. Haqif atau Zafri? Yang pasti, untuk bahagia, hati perlu ikhlas dan redha.

Harga: RM35.00

Friday, May 26, 2017

WANITA TERAKHIR


SOLD OUT
Wanita Terakhir
Ezza Mysara

Sinopsis
“You rasa, marah yang selalu you bawa tu marah terkeji atau marah terpuji?” – Nuryn Nafeesa.

Yang suka marah itu ialah Fahim Aiman. Yang sangat beku itu juga Fahim Aiman. Dan yang mulut tidak ada insurans itu juga Fahim Aiman. Nuryn yang sederhana, tapi sangat istimewa di mata semua. Cuma Fahim yang tidak pernah mahu mengakuinya. Cuma Fahim yang cuba menidakkannya. Namun, bila tiba detik di mana dia perlukan pertolongan, Nuryn lah orangnya yang dicari dan Nuryn lah orangnya yang hulurkan tangan.

“Kita nikah. Let’s do it for Fikri.” – Nuryn

Mengahwini Nuryn demi orang lain? Kalau ditanya hati, dia tidak sanggup. Tapi demi menyambung rantaian kasih yang ibu tinggalkan, Fahim akur.

“Esok I uruskan borang. Kita nikah.” - Fahim

Tiada cinta di hati Fahim buat Nuryn tapi kenapa bila Nuryn rapat dengan Ricky, hati dia jadi cemburu? Dan siapa sebenarnya Reena di hati Fahim?

“Fahim itu bekunya seperti ais, kena caranya pasti akan mencair.” – Nuryn

Berjayakah Nuryn Nafeesa mencairkan hati beku seorang Fahim Aiman?

SOMETHING STUPID


SOLD OUT
Something Stupid

Dekna Lee

Sinopsis

“Saya dihina awak depan orang ramai, saya ditolak mentah-mentah. Bila saya datang nak menghulur bantuan, awak masih dengan sikap angkuh awak. Awak nak saya layan awak buruk jugak, kan? Itu yang awak nak selama ni, kan?” ~ Irsyad

Kerana rasa tercabar dilayan bagaikan tidak wujud oleh gadis pujaannya, ditambah pula dengan rasa cemburunya terhadap Aiman, Irsyad tega merampas mahkota gadis itu. Padanya, Zara miliknya yang abadi. Bukan milik Aiman dan bukan juga milik sesiapa. Hanya milik dia.

Zara kecewa dengan Irsyad. Lelaki itu memang berhati binatang! Sanggup melakukan sedemikian terhadapnya. Dia menyepikan diri bertahun lamanya.

Salah faham yang pernah terjadi, lambat terbongkar. Zara sudah menghilang. Irsyad menyesal! Enam tahun berlalu begitu sahaja, Irsyad dan Zara dipertemukan semula tanpa dirancang.

“Zara, saya... saya datang nak minta maaf. Zara, saya berdosa. Saya tahu. Izinkan saya bertanggungjawab atas perbuatan saya dulu. Bukan niat saya... Tolonglah, Zara.” ~ Irsyad

“Get lost!!” ~ Zara.

Fikir Zara, semuanya kembali normal jika Irsyad pergi. Namun kemunculan tidak terduga Aiman sewaktu Irsyad menagih kemaafan daripadanya telah merumitkan keadaan. Irsyad merayu kepada Aiman untuk memperisterikan Zara.

Apakah yang harus dilakukan oleh Zara? Terima saja Irsyad yang banyak melukai hatinya atau... menyepikan diri sekali lagi?

SALAH SIAPA?


PRINT ON DEMAND
Salah Siapa?
Dekna Lee

Sinopsis

Apa perasaan awak bila sedar aje dari 'tidur', rupa-rupanya awak berada di hospital?

Klise! Tapi...

Apa perasaan awak bila sedar dari 'tidur', keluarga awak paksa awak berkahwin disebabkan awak disahkan mengandung? Anak kawan baik awak pulak tu...

Dan lebih malang, awak tak ingat apa-apa langsung kejadian yang menyebabkan awak mengandung tu! Malah, awak tak ingat kejadian yang berlaku 5 tahun sebelum kemalangan tu.

Ini yang terjadi kepada Aida. Dia tak sangka langsung yang dia akan mengandungkan anak kawan baik dia sendiri. Tergamak Hafizul mengkhianati kepercayaan dia? Mereka bersahabat dari kecil. Apa yang terjadi dalam tempoh 5 tahun itu sehingga Hafizul tergamak menggelapkan masa depan dia?

Hafizul pulak banyak mendiamkan diri. Banyak menyimpan rahsia. Dia mengaku semua masalah berpunca dari dia, menyebabkan semua orang pulaukan dia.

Tapi things get fishy... Kenapa Hafizul beria-ia mengaku salahnya setiap kali orang lain mempersoalkan apa sebenarnya yang dah berlaku?

Betul ke semua salah Hafizul? Atau ada orang lain yang menjadi punca dan Hafizul sekadar jadi kambing hitam aje? Salah siapa sebenarnya?


Harga: RM29.00 termasuk pos